The new orientalists

The New Orientalists

They leave because they want and not because they have to. E then, they meet in Chiang Mai, in the heart of the Golden Triangle.
Thailand is the scene of a new immigration. Retirees, volunteers from NGOs, but also couples with children. Newsweek baptized them “Global Kids”, children of parents who move to Asia because they feel the need to prepare them for the future to come with the ability to integrate and become part of the frenetic Asian economies. And with the freedom to choose and to feel at home in every corner of the world.

back to the project

The New Orientalists

Partono perchè vogliono e non perchè devono. E poi, si ritrovano nel Triangolo d’Oro.
La Thailandia, infatti, è il teatro di una nuova immigrazione. Pensionati, volontari di Ong, ma anche e soprattutto coppie con bambini. Newsweek li ha battezzati “Global Kids”, figli di genitori che si trasferiscono in Asia perchè sentono il bisogno di preparare i loro piccoli al futuro che verrà. Un domani le cui coordinate oscillano fra la capacità di integrazione e il frenetico divenire delle economie asiatiche. Ma anche fra la libertà di scegliere e il sentirsi a casa in ogni angolo del mondo.

torna al progetto

Articles

Cinema

Documentary

Special projects

Tearsheets